۵ شیوه عالی برای اینکه افراد محتوای شما را به اشتراک بگذارند

۵ شیوه عالی برای اینکه افراد محتوای شما را به اشتراک بگذارند

آیا تا به حال به مقاله یا پست وبلاگی برخورده‌اید که محتوای متوسطی داشته ولی هزاران شِر، لایک و کامنت داشته است؟ حتما با خود فکر کرده‌اید که “محتوای من خیلی بهتر از این است اما چرا افراد آن را به اشتراک نمی‌گذارند؟”

هنگامی که به نام یک کارآفرین شروع به کار می‌کنید و محتوا تولید می‌کنید – اعم از پست وبلاگ، پست شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌های الکترونیکی و غیره- نباید انتظار هزاران تعامل در همان اوایل کار را داشته باشید. اما بعد از زمان طولانی چطور؟ اگر باز هم تعامل زیادی نداشتید چه کاری باید انجام دهید؟

محتوا پادشاه است درسته؟

این جمله را فراوان شنیده‌اید همه چی بستگی به محتوا دارد: اگر شما محتوای عالی و بدون نقص تولید می‌کنید سایر موارد به مرور روی روال خواهد افتاد.
اما این جمله لزوما درست نیست. البته که پر اعتبار است که محتوای خوب تولید کنید. شما باید از مردم انتظار داشته باشید که “بخواهند” مطلبی که شما نوشته‌اید را بخوانند. این قطعا اولین قدم است. اما کافی نیست. این که مردم محتوای شما را به اشتراک بگذارند بیشتر از توانایی نوشتن است. با توجه به جنبه‌های متفاوت کارآفرینی، توانایی برقراری مکاتبه بیشتر از هر چیز دیگری در اشتراک گذاری محتوای شما تاثیر گذار است. این نکات را دنبال کنید.

۱) اشتراک گذاری یک خیابان دو طرفه است!

اگر می‌خواهید دیگران مطالب شما را به اشتراک بگذارند، یکی از بهترین روش‌ها این است که خود شما به اشتراک بگذارید. نویسندگان محبوب و مورد احترام در صنعت خود را پیدا کنید و مطالب آن‌ها را با هوادارن خود به اشتراک بگذارید. اگر به طور همگانی به اشتراک بگذارید، به احتمال فراوان تعدادی از این نویسندگان مطالب شما را نیز به اشتراک می‌گذارند. اما انتظار نداشته باشید که یک شبه اتفاق بیفتد. پایداری در اینجا کلید موفقیت است.

۲) به درستی به اشتراک بگذارید

هنگامی که محتوای دیگران را به اشتراک می‌گذارید، خلاق باشید و ابتدا کمی درباره آن فکر کنید. اگر امیدوار هستید که شخصی که هواداران زیادی دارد مطالب شما را به اشتراک بگذارد، ابتدا باید دیده شوید. تنها نام مطالب آنان را منتشر نکنید. یک خط از مطلب آنان گزینش کنید یا اینکه بنویسید که چرا برای شما سودمند بوده و چرا برای مخاطبان شما سودمند است. با این شیوه انبوه خوب مورد توجه قرار خواهید گرفت و از این روش احتمال برقرار مکاتبه با اشخاص تاثیر گذار بیشتر نیز بالاتر است.

۳) تقاضا کنید (محترمانه)

با همه این‌ها نمی‌توانید انتظار داشته باشید که بدون تقاضا چیزی را که می‌خواهید به دست آورید. پر اعتبار این است که از افراد سازگار به درستی تقاضا کنید. از افراد خاص تقاضا کنید. به آن‌ها بگویید که برای آن‌ها و مخاطبان آن‌ها چه فایده‌ای دارد. آیا مقاله‌ای که نوشته‌اید حاوی اطلاعاتی است که برای مخاطبان آنان ارزشمند است؟ این یک نوعی از فایده‌ای است که افراد را متقاعد می‌کند تا به اشتراک بگذارد.

۴) در مورد دیگران صحبت کنید

اگر کسی نام شما را در جنبه مثبتی در نوشته خود ذکر کرده باشد، شما آن مطلب را با هواداران خود به اشتراک خواهید گذاشت؟ قطعا بله. شما نباید زیاده روی کنید که هر خط نوشته خود نام یک نفر را ذکر کنید. بهترین کار این است که یک نقل قول مرتبط یا یک ایده از شخص دیگری را در نوشته خود بیاورید.

۵) اتحادهای استراتژیک ایجاد کنید

ممکن است شانس با شما یار باشد و کارآفرینان دیگری با مخاطبان منظور همسان با شما وجود داشته باشند اما با شما رقابت نمی‌کنند. با این افراد روابط موثر ایجاد کنید که هم خود را به آن‌ها بشناسانید هم آن‌ها را بشناسید. یک شیوه عالی برای کسب موفقیت دو جانبه است و مقدور است یک دوستی طولانی زمان را به وجود آورد.
این نکات را رعایت کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما بیشتر از پیش به اشتراک گذاشته خواهد شد. روش‌های دیگری نیز وجود دارد که از روش آن می‌توانید محتوای خود را به افراد بشناسانید. با استفاده از پلتفرم تبلیغاتی کانگورو می‌توانید محتوای خود را به دست مخاطب منظور خود برسانید. کانگورو به شما کمک می‌کند که علاوه بر اینکه محتوای شما انبوه بیش از پیش مورد توجه خواهد گرفت بلکه مخاطبان منظور شما نیز با دیدن محتوای شما از روش کانگورو آن را به اشتراک می‌گذارند و تعامل ایجاد می‌کنند.

درباره بالا بردن تعامل محتوا این مطالب را نیز بخوانید:
تعاملات درون اینستاگرام و فایده آنالیز آنها
۳ راهکار بازاریابی محتوا برای رشد تعامل در یک وبلاگ
۹ شیوه برای دیده شدن محتوای شما
چگونه دست یابی به اینستاگرام خود را بهبود دهید
پنج شیوه هوشمندانه برای دست یابی بیشتر به محتوای شما
چهار شیوه تولید محتوا برای دست یابی به مخاطبان بیشتر و رشد مشارکت آن‌ها

راهنمای لغات
...

  • درباره نویسنده :
    • Avatar
    • مهدی قزوینی

      مدیر ویوپرس، یادگیری مداوم و خلاقیت رو دو رکن اصلی برای موفقیت میدونم. در حوضه های مختلف اما مرتبط فعالیت کردم و امیدوارم مطالب ارایه شده در وبلاگ ویوپرس برای شما مفید بوده باشه.

شرایط ارسال دیدگاه برای کاربران غیرعضو سایت