چطور یک متن عالی برای بنرهای تبلیغاتی بنویسیم؟

چطور یک متن عالی برای بنرهای تبلیغاتی بنویسیم؟

مراحل خلق یک بنر تبلیغاتی با ایجاد یک پیام قوی شروع میشود. کپیرایت یا متن، بخش اصلی تبلیغات بنری است و در بعضی موارد مهمترین قسمت آن به گزارش میآید. یک طراحی خوب، پیام را تقویت کرده و توجهها را به خود جلب میکند، اما کلماتی که شما در آن بکار میبرید، پیام شما را تعریف میکند.به همین علت است که ما این ٧ توصیه را برای تولید متن تبلیغات بنری در طی فرایند طراحی بنر ارائه می دهیم:

۱ – به این پرسش پاسخ دهید: “هدفم از تبلیغات چیست؟”

ممکن است که شما تخفیفی را اظهار دهید یا محصولی جدید به بازار معرفی نمایید و نیز در مورد بهبود خصوصیات محصولتان اطلاعرسانی کنید و … تبلیغات شما در هر چیزی که باشد دو علت احتمالی برای انجام آن وجود دارد: معرفی برند و فروش.

فروش محصول و معرفی برند معمولا در کنار هم قرار میگیرند، اما به هر حال در بعضی از تبلیغات مقدور است تمرکز روی حراج باشد، در حالیکه در بعضی موارد دیگر روی بهبود و معرفی برند است.

۲ – مخاطب هدف

آیا این گفته معروف را شنیده اید؟

اگر با همه حرف میزنید، با هیچکس حرف نمیزنید.

این گفته در مورد تبلیغات آنلاین هم صدق میکند، به این علت که فضای اینترنت نیز همانند هر رسانه دیگری مملو از پیامهای تبلیغاتی است که سعی دارند توجه کاربران را به خود جلب کنند، تصویر العمل کاربران هم نادیده گرفتن بیشتر این تبلیغات میباشد.

آنها فقط هنگامی به گفته شما توجه خواهند کرد که بخواهند و سخنان شما با طرز تفکر آنها هماهنگ باشد. پس سعی کنید محصول خود را به کسانی بفروشید که بیشتر مایل هستند که به شما گوش کنند زمانی که آماده گوش کردن هستند

شروع کنید به جمع آوری اطلاعات در مورد علاقه و نیازهای آنها، اگر امکان استفاده از محصول شما قابلیت توسط گروه های مختلفی وجود دارد برای هر گروه پیام تبلیغاتی جداگانه ای تولید کنید.

٣ – خودتان را جای آنها قرار دهید

اگر شما وسیله یا خدمتی را جهت رفع مشکل یا ارتقاء موقعیت زندگی مشتریان خود به وجود آورده اید، آنها احتمالا با روی بازتری به حرفهای شما گوش خواهند کرد که البته باید به زبان آنها صحبت کنید، استفاده نکردن از لغات تکنیکی در تعدادی از موارد می تواند سخت باشد، اما در دیدگاه مشتریان شما این لغات تنها اصطلاحاتی گیج کننده هستند که به درستی فهمیده نمی شوند، از طرفی دیگر اگر برای افرادی فنی تبلیغ می کنید باید با اصطلاحات مخصوص خودشان باشد.

۴ – طرح ابتدایی گویی

ما نمی خواهیم متن طولانی را در مقابل مختصر قرار دهیم و این دو را با هم مقایسه کنیم، منظور از طرح ابتدایی گویی پرهیز از هر گونه زیاده گویی و اطلاعت غیر ضروری است.

یاوه گویی، وبگردهای پرشتاب را کسل کرده و کمتر مقدور است سودمند واقع شود.

۵ – واژگان جذاب

شما می توانید از واژه های جذاب در کار خود استفاده کنید البته در صورتی که بدانید این واژه های جذاب از دیدگاه مشتریانتان کدامند. از به کارگیری اصطلاحات شعاری و زرد مانند: کسب ثروت، مشتری مداری و … در متن بنر دوری کنید. این کلمات دیگر تاثیر و جذابیتی برای مشتریان شما ندارند و نمی توانند محصول شما را در رقابت ها حفظ کند.

ما می دانیم که محصول شما عالیست و تمام ویژگی های خوب را داراست، اما بخاطر داشته باشید که کاربران تنها در عرض چند لحظه با دیدن آگهی تان شما را ارزیابی میکنند. پس کلمات را به دقت گزینش کرده و پیام خود را ساده و منسجم کنید.

“رایگان” یکی از قویترین واژه هایی است که می توانید در بنر خود به کار ببرید، سعی کنید کاری گرانبها را مجانی معرفی کنید، اما مراقب بکارگیری غلط آن نیز باشید. کوشش برای فریب کاربران یکسان است با کلیک های بی ارزش و خارج شدن تند آنها از صفحه فرود کمپین شما که در نهایت منجر به هدر رفتن بودجه تبلیغاتی شما می شود.

چند واژه جذاب که استفاده از آنها توصیه می شود:

ارائه محدود-نکات محرمانه-جدید-سریع وزن کم کنید

همه می خواهند بدانند محصول شما چطور می تواند زندگیشان را آسوده تر کند؟

۶ – دکمه کال تو اکشن یا فراخوان

در نوآوری روند تولید یک بنر شما دقیقا می دانید مشتریانتان چه می خواهند اما مقدور است آنها به این صراحت متوجه این نکته ظریف نشوند، پس بهترین اقدام در نوشتن یک متن، دکمه کال تو اکشن است.

چند الگو کال تو اکشن مناسب:

“همین حالا استخدام شوید”-“شرکت در مسابقه”-“همین حالا شروع کنید”-“همین حالا دانلود کنید”-“دانلود رایگان”-“خرید آنلاین”-“سفارش آنلاین”-…

هر وقت که از کال تو اکشن استفاده می کنید، سعی نکنید مخاطبانتان را فریب دهید. یک بنر می تواند در کاربران ایجاد توقع کند پس این خیلی پر اعتبار است که کاربران بعد از کلیک روی آن احساس ناامیدی نکنند.

احتمال زیادی وجود دارد که فردی به محصولی خاص جهت رفع مشکل خود علاقه مند شود تا اینکه به کل محصولات سایت.

۷ – روشهای دیگر را آزمایش کنید

از افرادی که در روند ساخت بنر شرکت نداشته اند بپرسید نظرشان در مورد پیام شما چیست، اگر آنها از مخاطبین منظور شما باشد چه بهتر، دیدگاه های جدید نتایج جالبی به همراه دارد.

شما نیز می توانید نسخه های متفاوتی از یک بنر را تهیه کنید و آنها را به صورت A/B تستینگ مورد ازریابی قرار دهید.

راهنمای لغات
...

  • درباره نویسنده :
    • Avatar
    • مهدی قزوینی

      مدیر ویوپرس، یادگیری مداوم و خلاقیت رو دو رکن اصلی برای موفقیت میدونم. در حوضه های مختلف اما مرتبط فعالیت کردم و امیدوارم مطالب ارایه شده در وبلاگ ویوپرس برای شما مفید بوده باشه.

شرایط ارسال دیدگاه برای کاربران غیرعضو سایت