چهار قدم ساده برای ساختن یک نقشه بازاریابی محتوایی موثر

چهار قدم ساده برای ساختن یک نقشه بازاریابی محتوایی موثر

اگر بازاریابی محتوایی انجام میدهید مطمئنا یک نقشه بازاریابی محتوایی ثبت شده ندارید. بدترین قسمت این است که کمبود نقشه به بازاریابی محتوایی شما بیشتر از آنچه که بدانید صدمه میرساند.

یک گزارش نشان داده ۶۱ درصد از بازاریابان محتوای کامیاب یک نقشه ثبت شده دارند، در حالی که تنها ۱۳ درصد از بازاریابان ناموفق یک عدد داشتند. بالاتر از همه اینها، علت موفقیت ۷۲ درصد از بازاریابان محتوای کامیاب به خاطر نقشه بازاریابی محتوایی آنهاست. بنابراین وقت آن رسیده که یک نقشه بازارایابی محتوایی مستند بسازید.
خبر خوب این است که ساختن نقشه بازاریابی محتوایی نیازی نیست طولانی یا پیچیده باشد. در اینجا تمرین سادهای وجود دارد که از روش آن میتوانید یک نقشه بازاریابی محتوایی ساده ایجاد کنید.

۱) مخاطب شما کیست؟

بسیار خاص نگاه کنید. این قسمت سختترین قسمت است، اما اصلیترین قسمت نیز هست. سریعترین راه برای انجام این کار این است که آنچه که از مشتریان فعلی خود میدانید را در نظر بگیرید. با این حال اگر در حال حاضر مشتری ندارید، باید بیشتر کوشش کنید.
گسترش شخصیت بازاریابی مقدور است پیچیده باشد اما چند شیوه تند برای شروع تحقیقات مخاطب منظور شما وجود دارد. مطالعات موردی رقیب خود را مطالعه کنید، گزارشات تحلیلی صنعت خود را بخوانید، به انجمنها و شبکههای آنلاین حرفهای بروید، از دیدگاه مخاطبان فیس بوک استفاده کنید و نظرسنجی و مصاحبه انجام دهید.
در پلتفرم تبلیغاتی کانگورو، به راحتی میتوانید مخاطبان منظور خود را پیدا کنید و کسب و کار خود را به آنها معرفی کنید.
چند مورد که باید بدانید:

چه چیزی باعث میشود که محصولات و خدمات شما را خریداری کنند؟
انتظار دارند چه نتایجی با خرید محصولات و خدمات شما کسب کنند؟
چه چیزی خریداران شما را ترغیب به خرید از شما میکند در حالی که سایر گزینه ها را بررسی میکنند؟
کدام جنبههای پر اعتبار رقابتی محصولات و خدمات را درک میکنند، و خریداران از هر یک از این جنبهها چه انتظاری دارند؟
چه چیزی باعث میشود که دیگران محصول یا سرویس شما را خریداری نکنند؟
چه نگرانیهایی باعث میشود که دیگران فکر کنند محصولات یا خدمات شما بهترین گزینش برای آنان نباشد؟
هر کاری میکنید، زیاده روی نکنید. کم کم شروع کنید و ابتدا با افراد متخصص صحبت کنید، سپس شخصیت برند خود را بسازید.

۲) در کجاها وقت خود را آنلاین میگذارنند؟

این قسمت نیز بخشی از شناسایی مخاطب منظور شماست (قدم قبلی). دریابید که به صورت آنلاین به کجاها میروند. به خاطر داشته باشید که بهترین بودن در یک یا دو کانال خیلی بهتر از حضور نصفه نیمه در تعدادی از کانالها است.
دوباره با مشتریان صحبت کنید، مصاحبه انجام دهید، گزارشات صنعت خود را بخوانید و از انجمنهای صنعت خود بازدید کنید تا دید بهتری نسبت به علائق مخاطبان خود در فضای مجازی کسب کنید.

۳) چه نوع محتواهایی دوست دارند؟

این اطلاعات باید بخشی از انجام مراحل بالا باشد. اگر مخاطب خود را عمدتا در لینکدین تعیین کرده باشید، آنها احتمالا مقالات مقالات پرمحتوا را دوست دارند. اگر در فیس بوک باشند پس پستهای ویدئویی و فهرستها باب میل آنهاست.
هدف اصلی این است که تشخیص دهید مخاطبان منظور شما چه نوع محتوایی میپسندند و چه نوع محتوایی را نمیپسندند بنابراین شما وقت خود را تلف نکنید که محتوای اشتباه تولید کنید.
یک شیوه عالی برای تحقیق این موضوع این است که با رهبران فکری این صنعت مصاحبه کنید، نظرسنجی کنید، و در انجمنها حضور یابید و با مردم صحبت کنید.

۴) آنها چه چیزی احتیاج دارند که بدانند و شما میخواهید محتوای شما چه نتایجی کسب کند؟

شما قطعا امیدوار نخواهید بود که خوانندگان شما با خواندن یک محتوا از شما خرید کنند. بنابراین ببینید که میخواهید محتوای شما چه چیزی برای شما حاصل کند. منظور محتوای شما چیست؟
به قیف حراج و چرخه خرید خود فکر کنید. در هر فاز چه نوع محتوایی برای مشتریان با پتانسیل شما لازم است؟ شاید شما بخواهید که در وبینار شما ثبتنام کنند، کتاب الکترونیکی شما را دنلود کنند، در خبرنامه شما ثبتنام کنند، و غیره. هر آنچه که اظهار ابتدایی شماست باید برای مخاطبان شما انبوه جذاب باشد و نیز باید مجانی باشد.
از خود بپرسید “مخاطب یا خریداران من پیش از اینکه با من وارد معامله شوند، چه چیزی لازم است که بدانند؟ پیش از اینکه به من اجازه دهند که با آنها کمک کنم، چه مسائل و مشکلاتی هست که باید به آنها کمک کنم تا بر آنها غلبه کنند؟
انجام این کارها به شما این اطمینان را میدهد که پیش از اینکه ترافیک محتوای خود را بالا ببرید، تمامی داراییهای محتوا را دارید.

چگونه موفقیت بازاریابی محتوایی خود را ردیابی کنید؟

بهترین قسمت نقشه این است که بتوان آن را دریابی کرد و عملکرد آن را سنجید. به این فکر کنید که در هر قدم چگونه موفقیت آن مرحله را میتوانید بسنجید – از ترافیک تا تعامل و دگرگونی – چه ابزارهایی نیاز خواهید داشت؟ گوگل آنالیتیکس؟ اگر بله آیا نیاز دارید که در گوگل آنالیتیکس منظور تعیین کنید؟ ردیابی لینکها و UTMها چطور؟ نیز آیا نیاز به صفحات فرود مجزا دارید؟
فکر کردن به این مرحله و تعیین ابزارات لازم برای آن باعث خواهد شد که وقتی میخواهید موفقیت تلاشهای خود را بررسی کنید، از نا امیدی و سردرگمی در امتداد مسیر در امان باشید.
استراتژی بازاریابی محتوایی شما نیازی نیست پیچیده باشد تا موثر اقدام کند. شما تنها به چیزی احتیاج دارید که به شما یادآوری کند که به چه سمتی میروید و تا کجا پیش آمدهاید. این چهار قدم را دنبال کنید و سپس خواهید دید که در مسیر موفقیت بازاریابی محتوایی خود قدم برداشتهاید.
با استفاده از تبلیغات کانگورو شما میتوانید تبلیغات خود را هدفمند برای مخاطب منظور خود ارائه دهید. میزان حراج و نرخ کلیک و دگرگونی شما بسته به شناساندن کسب و کار شما به مخاطب منظور شماست. پس همین حالا کمپین تبلیغاتی خود را در کانگورو بسازید و بازدهی بالا را تجربه کنید.

راهنمای لغات
...

  • درباره نویسنده :
    • Avatar
    • مهدی قزوینی

      مدیر ویوپرس، یادگیری مداوم و خلاقیت رو دو رکن اصلی برای موفقیت میدونم. در حوضه های مختلف اما مرتبط فعالیت کردم و امیدوارم مطالب ارایه شده در وبلاگ ویوپرس برای شما مفید بوده باشه.

شرایط ارسال دیدگاه برای کاربران غیرعضو سایت