چگونه شبکه اجتماعی سازگار کسب و کار خود را گزینش کنم

چگونه شبکه اجتماعی سازگار کسب و کار خود را گزینش کنم

همان طور که چندین بار هم در گذشته نام کردیم، گزینش درست شبکه های اجتماعی برای بازاریابی کسب و کارها یکی از مواردی است که باید با دقت زیادی صورت بگیرد. خیلی از صاحبان کسب و کارها گمان می کنند که هر چقدر در شبکه های اجتماعی بیشتری حضور داشته باشند، بازخورد بهتری دریافت می کنند. در صورتی که مخاطب منظور هر کسب و کار، حداکثر در ۳ شبکه اجتماعی ای به راحتی قابل دسترس است و امکان برقراری تعامل با آن وجود دارد.

در ادامه به اعداد و ارقامی در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی پرداخته ایم که می توانند شما را در مسیر این گزینش پر اعتبار یاری کنند:

آمار مرتبط با شبکه اجتماعی اینستاگرام:
تعداد کاربران پویا اینستاگرام در هر ماه به ۵۰۰ میلیون رسیده است.
۵۱٪ کاربران اینستاگرام به صورت روزانه ازاین شبکه اجتماعی استفاده می کنند و نیز ۳۵٪ از آنها نیز چندین بار وارد گزارش کاربری خود می شوند.
۳۲٪ از کاربران اینترنت از اینستاگرام استفاده می کنند.
۵۹٪ بزرگسالان حاضر در اینستاگرام در بازه سنی ۱۸ الی ۲۹ سال قرار دارند.
روزانه بیش از ۹۵ تصویر و ویدیو در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود.
نرخ تعامل مخاطبان در اینستاگرام ۸۴ یکسان توییتر و ۱۰ یکسان فیسبوک است و به همین علت است که اکثر کسب وکارها از آن بهره می برند.
آمار مرتبط با شبکه اجتماعی فیسبوک:
در حال حاضر ۷۹٪ کاربران اینترنت از فیسبوک استفاده می کنند.
پست هایی که به همراه تصاویر در فیسبوک منتشر می شوند، حدود ۲.۳٪ نرخ تعامل بیشتری دارند.
۵۵٪ درصد کاربران پویا فیسبوک، چندین بار در روز این شبکه اجتماعی را بررسی می کنند.
سرویس پیام رسان فیسبوک حدود ۱.۲ میلیارد کاربر پویا در هر ماه دارد و درجه دومین پیام رسان پرمخاطب دنیا را به خود اختصاص داده است.

آمار مرتبط با شبکه اجتماعی توییتر:
تعداد کاربران پویا توییتر در ماه به ۳۱۳ میلیون نفر رسیده اند.
۲۴٪ کل کاربران شبکه های اجتماعی از توییتر بهره می برند.
۴۲٪ کاربران توییتر به صورت روزانه از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند و نیز حدود ۲۳٪ از آنها چندین بار به این شبکه اجتماعی سر می زنند.
۵۰۰ میلیون توییت در روز منتشر می شود و حدود ۶۰۰۰ توییت در هر ثانیه.
ویدیو بیشترین سرعت رشد را در شبکه اجتماعی نسبت به دیگر محتواها داشته است.
احتمال ریتوییت شدن ویدیوها، ۶ یکسان دیگر محتواها است.

۵ مسیر اشتباه در بازاریابی شبکه های اجتماعی

آمار مرتبط با شبکه اجتماعی لینکداین:
تعداد کاربران پویا ماهانه لینکداین به ۱۰۶ میلیون نفر رسیده است.
۲۹٪ کاربران اینترنت از لینکداین بهره می برند.
۱۸٪ کاربران لینکداین، به صورت روزانه از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.
۹۲٪ بازاریابان کسب وکارهای B2B از لینکداین به منظور بازاریابی بهره می برند و این شبکه اجتماعی را به بقیه پلتفورم های مشابه ترجیح می دهند.
همواره توجه داشته باشید که نسبت به محصول یا خدماتی که ارائه می دهید، لازم است که شبکه اجتماعی متفاوتی را برای بازاریابی آنها گزینش کنید. برای الگو همان طور که از آمار بالا مشخص است، لینکداین برای کسب وکارهایی که B2B هستند و به کسب وکارهای دیگر سرویس ارائه می دهند انبوه سازگار است و کسب وکار هایی که در زمینه مد به فعالیت می پردازند، بی شک اینستاگرام بهترین گزینه گزینش برای آنهاست.

راهنمای لغات
...

  • درباره نویسنده :
    • Avatar
    • مهدی قزوینی

      مدیر ویوپرس، یادگیری مداوم و خلاقیت رو دو رکن اصلی برای موفقیت میدونم. در حوضه های مختلف اما مرتبط فعالیت کردم و امیدوارم مطالب ارایه شده در وبلاگ ویوپرس برای شما مفید بوده باشه.

شرایط ارسال دیدگاه برای کاربران غیرعضو سایت