انواع محتوای موجود در وب

انواع محتوای موجود در وب

محتوا امروزه یکی از پر اعتبار ترین بخش های یک کسب و کار آنلاین (و یا حتی آفلاین) است. بشر هر چه در دنیای مجازی پیش می رود و تجربه اش در این فضای نسبتا جدید رشد می یابد، بیشتر و بیشتر با لزومِ وجود محتوا در صفحات وب پی می برد.

محتوا رکن اساسی هر وب سایتی به شمار می رود. وب گاه های خبری و رسانه های دیجیتال، بر روی دریایی از محتوا شناور بوده و محتوا، اساس و اساس آن ها به شمار می رود.

وب سایت های فروشگاهی بدون محتوای سازگار برای هر محصول، قدرت رقابت در دنیای رقابتی امروزیِ وب را نداشته و شاید نتوانند بدون محتوا به حیات خود ادامه دهند.

شرکت ها و تشکیلات های خدماتی نیز بدون استفاده از محتوای سازگار و استفاده از محتواهای مرتبط با کسب و کار و صنعتشان، نمی توانند مشتریانشان را متقاعد به استفاده از خدماتشان نمایند.

با این تفاسیر، فکر می کنم شما نیز با اعتبار محتوا در دنیای امروزی آگاه شدید. حال باید به شما گفت که محتوای سازگار برای هر کسب و کار، صرفا نوشتنِ تعدادی کلمات در کنار هم، تشکیل جملات و اتصال آن ها به هم برای پدیدآوردن یک پاراگراف و در نهایت نوشتن یک متن چند صد کلمه ای نیست. محتوا انواع مختلفی داشته که شما باید متناسب با صنعت و کسب و کار خود، نوعی از آن محتوا را گزینش نمایید.

درضمن به این موضوع توجه داشته باشید، که منظور از انواع در این مقاله، صرفا نوعِ محتوا از لحاظِ محتوای متنی، محتوای صوتی و یا محتوای بصری نیست. شاید بهتر بود در این مقاله به جای نام “انواع محتوای موجود در وب” از نام “ایده های متفاوت برای محتوای موجود در وب” استفاده می کردیم. به هر حال، با ویوپرس همراه باشید تا انواع محتوای موجود در وب (و یا ایده های متفاوت برای محتوای موجود در وب) را برای شما عزیزان بیان کنیم.

در مقالات بعدی سعی داریم انواع محتوای موجود در وب را به تفصیل مورد بررسی قرار دهیم.

اینفوگرافیک: بیان اطلاعات سودمند و سودمند به صورت گرافیکی.
Meme: همان تصاویر شخصیت های متفاوت که بر روی آن جملات (معمولا) طنز آمیز نوشته شده است.
ویدیو
راهنما و مطالب آموزشی
نقد و بررسی کتاب
پست نظرسنجی
بررسی محصول
چگونه (How to): مطالبی که چگونگی انجام یک کار را به صورت جزء به جزء بیان می کند.
لیست های مختلف: پست هایی که مواردی را در طبقه بندی خاصی معرفی می کند. به نام مثال این مقاله را نیز می تواند جزء “پست های لیستی” به شمار آورد.
صفحات لینکی: یک صفحه لینکی را می توان یک پست با محتوای متنی دانست که به منابع انبوه سودمند و سودمند در یک وب گاه و یا حتی در تمام وب اشاره می کند.
Ebook: یا همان کتابچه های الکترونیکی
نمونه موردی: الگو های موردی، محتواهایی هستند که به بررسی یک مورد خاص می پردازند. به نام مثال، بررسی کمپین تبلیغاتی یک شرکت خاص، عملکرد یک شرکت خاص در نحوه تولید یک محصول و یا … .
پادکست
مصاحبه
داده های سودمند و پژوهشی
در بالا، انواع محتواها و یا ایده های مختلفی که می توانید برای پست های وبلاگ شخصی و یا وب گاه خود استفاده نمایید را لیست کردیم. در مقالات آتی سعی داریم تمامی این موارد را به تفصیل بیان کنیم.

حال شما بگویید، آیا شما نیز با انواع دیگری از محتوا آشنا هستید که جایشان در لیست بالا خالی مانده است؟ آن را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

راهنمای لغات
...

  • درباره نویسنده :
    • Avatar
    • مهدی قزوینی

      مدیر ویوپرس، یادگیری مداوم و خلاقیت رو دو رکن اصلی برای موفقیت میدونم. در حوضه های مختلف اما مرتبط فعالیت کردم و امیدوارم مطالب ارایه شده در وبلاگ ویوپرس برای شما مفید بوده باشه.

شرایط ارسال دیدگاه برای کاربران غیرعضو سایت