انواع محتوای موجود در وب: اینفوگرافیک

انواع محتوای موجود در وب: اینفوگرافیک

در قسمت اول از “انواع محتوای موجود در وب“، نگاهی اجمالی و گذرا به انواع محتوای موجود در وب و یا ایده های متفاوت برای محتوای موجود در وب داشتیم. حال در این مقاله و مقالات آتی سعی داریم به تفصیل به هر کدام از این محتواها بپردازیم. با ویوپرس همراه باشید.

اینفوگرافیک

همان طور که در مطلب قبلی اشاره کردیم، اینفوگرافیک به طور خلاصه، بیان اطلاعات سودمند و سودمند به صورت گرافیکی است.

اگر بخواهیم نگاهی دقیق تر به این نوع از محتوا داشته باشیم، باید بگوییم Infographic، ارائه محتوا، اطلاعات و یا داده به صورت بصری و در پوسته یک تصویر گرافیکی است. این اصطلاح از دو کلمه اینفو (Info) به معنای اطلاعات و گرافیک (Graphic) تشکیل شده است.

Infographic ها به علت ماهیت بصری خود، باعث می شود کاربران بیشتر با آن مکاتبه برقرار کرده و در نتیجه از قابلیت اشتراک گذاری و تعامل بیشتری نسبت به محتوای متنی برخودار است. شما می توانید با استفاده از قدرتی که یک تصویر می تواند به نمایش بگذارد، محتوای مورد نظر خود را به کاربرانتان تحویل دهید.

مطالعات صورت گرفته بر روی این نوع از محتوا نشان می دهد که اینفوگرافیک های می توانند تا بیش از ۳ یکسان نسبت به انواع دیگر محتواها، در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند. اینجاست که Infographic قدرت خود را به رخ انواع محتوای موجود در وب می کشاند!

چگونه اینفوگرافیک تهیه کنید

اگر شما طراح گرافیک خاصی را در شبکه افراد حرفه ای دور و بر خود می شناسید، به او بگویید که برای شما Infographic کار کند. تعدادی افراد تخصص انبوه زیادی در طراحی اینفوگرافیک ها دارند. البته شایان ذکر است که اینفوگرافیک هزینه بالایی دارد و معمولا از ۱۰۰۰ دلار شروع می شوند. در ایران نیز نرخ اساس برای اینفوگرافیک که در انجمن گرافیست ایران به تصویب رسیده، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

چه زمانی از اینفوگرافیک استفاده کنید

اینفوگرافیک تقریبا یک شیوه انبوه عالی برای بیان هر گونه اطلاعات، داده ها و ایده های متفاوت است. شما می توانید داده های آماری، آمار و ارقام مربوط به یک پژوهش و هر گونه اطلاعات اینچنینی دیگری را به خوبی با اینفوگرافیک به نمایش بگذارید.

مواردی که باید در نظر گرفت

اینفوگرافیک ها به شدت محتوای گرانی هستند. مبلغی که در بالا بدان اشاره شد، تقریبا هزینه اساس برای انجام یک Infographic است.

همان طور که اشاره شد، این نوع از محتواها به شدت ماهیت اشتراک گذاری بالایی داشته و به خوبی می تواند باعث تعامل کاربران شود. اما این موضوع را فراموش نکنید، این روزها تقریبا همگی اینفوگرافیک تولید می کنند. برای اینکه بتوان از قدرت انبوه بالای اشتراک گذاریِ اینفوگرافیک ها بهره برد، باید این محتوای جذاب بصری به خوبی طراحی شده باشد.

شما می توانید از گیفوگرافیک هم استفاده کنید. گیفوگرافیک به نوعی همان Infographic است که به جای محتوای بصری ایستا، از محتوای بصری پویا (تصاویر گیف) برای بیان اطلاعات موجود در خود استفاده می کند. در آینده سعی می کنیم این مورد را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

حال نوبت شما فرا رسید. آیا شما نیز فکر می کنید Infographic می تواند برای وب گاه شما سودمند باشد؟ دیدگاه و تجربیات خود را در خصوص این نوع از محتوای موجود در وب به اشتراک بگذارید.

راهنمای لغات
...

  • درباره نویسنده :
    • Avatar
    • مهدی قزوینی

      مدیر ویوپرس، یادگیری مداوم و خلاقیت رو دو رکن اصلی برای موفقیت میدونم. در حوضه های مختلف اما مرتبط فعالیت کردم و امیدوارم مطالب ارایه شده در وبلاگ ویوپرس برای شما مفید بوده باشه.

شرایط ارسال دیدگاه برای کاربران غیرعضو سایت