انواع محتوای موجود در وب: تصاویر Meme

انواع محتوای موجود در وب: تصاویر Meme

در قسمت اول از “انواع محتوای موجود در وب“، انواع محتوای موجود در وب را بررسی کردیم و به صورت کاملا مختصر، لیستی از انواع محتوای موجود در وب و یا ایده های متفاوت برای محتوای موجود در وب را بیان کردیم.

پس آن به اینفوگرافیک پرداختیم و گفتیم که ” اینفوگرافیک به طور خلاصه، بیان اطلاعات سودمند و سودمند به صورت گرافیکی است.”

حال در این مقاله قصد داریم نوع دیگری از محتوا یعنی Meme را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. با ویوپرس همراه باشید.

تصاویر Meme

Meme ها، همان تصاویر شخصیت های مختلفی است که بر روی آن جملات (معمولا) طنز آمیز نوشته شده است. تصاویر Meme را این روزها تقریبا در همه جا وب مشاهده می کنید. از شبکه های اجتماعی گرفته تا وبلاگ های مختلف. ساخت این تصاویر آسان است و پتانسیل اشتراک گذاری بالایی دارند.

یکی از مزیت های Meme ها، شوخ طبعی ظریفی است که در این گونه از محتواهای موجود در وب، وجود دارد. مردم به چیزی که با آن بتوانند شاد باشند، علاقه داشته و معمولا نیز این موارد را به خوبی به اشتراک می گذارند.

چگونه تصاویر Meme بسازید

ساخت Meme معمولا به تجربه و مهارت خاصی نیاز ندارد. وب گاه هایی نظیر Meme Generator یا Quick Meme ابزار مناسبی را در اختیار کاربران قرار می دهند تا به راحتی بتوانند تصاویر Meme مورد علاقه خود را بسازند.

باید به این نکته توجه داشته باشید. تصاویر Meme، محتوای مناسبی برای گسترش در وب گاه ها نیست. اگر یک وبلاگ شخصی دارید، این قضیه متفاوت است، اما برای وب گاه ها و یا بلاگ های رسمی، استفاده از Meme ها توصیه نمی شود. تصاویر Meme معمولا برای استفاده در شبکه های اجتماعی سازگار بوده و به علت ماهیتشان، از قابلیت اشتراک گذاری بالایی نیز برخوردارند.

برای ساخت Meme ها حساسیت به خرج ندهید. اگر ایده ای به ذهنتان خطور کرد، به دنبال ساخت تصاویر Meme رفته و آن را بسازید. سخت نگیرید، محتوای Meme، محتوای رسمی ای نیست!

مواردی که باید در نظر گرفت

Meme ها قابلیت انطباق بالایی دارند. به این معنی که پر اعتبار نیست که قصد دارید تصاویر Meme را در چه زمینه ای تولید کنید. در هر زمینه ای، هر چند هم اختصاصی، می توانید از این تصاویر طنزآمیز استفاده کنید.

همان طور که اشاره شد، تصاویر Meme، محتوای رسمی ای نیست، بنابراین محتوای چندان با ارزشی به شمار نمی آید؛ در نتیجه در استفاده از آن ها افراط به خرج ندهید. استفاده بیش از سایز از این تصاویر می تواند به اعتبار برند شما خدشه وارد کند. بنابراین در هنگام استفاده از این تصاویر به تمامی جوانب آن بیاندیشید.

شما نیز دیدگاه و تجربیات خود را در خصوص تصاویر Meme به اشتراک بگذارید.

راهنمای لغات
...

  • درباره نویسنده :
    • Avatar
    • مهدی قزوینی

      مدیر ویوپرس، یادگیری مداوم و خلاقیت رو دو رکن اصلی برای موفقیت میدونم. در حوضه های مختلف اما مرتبط فعالیت کردم و امیدوارم مطالب ارایه شده در وبلاگ ویوپرس برای شما مفید بوده باشه.

شرایط ارسال دیدگاه برای کاربران غیرعضو سایت