آموزش اینستاگرام: چگونه فالوور و لایک های بیشتری داشته باشیم؟

آموزش اینستاگرام: چگونه فالوور و لایک های بیشتری داشته باشیم؟

مدت زیادی نیست که شبکه اجتماعی اینستاگرام بین کاربران اینترنت جهان محبوب شده است. اما در همین زمان کوتاه، این سرویس توانسته است بین شبکه های اجتماعی به خوبی بدرخشد. امروز، اینستاگرام با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان یکی از محبوب ترین و پر کاربردترین شبکه های اجتماعی است و در ایران نیز استفاده گسترده ای از آن میشود.

اینستاگرام نه تنها محیط مناسبی برای تبلیغات برندهای شخصی و کوچک است، بلکه بستر انبوه قدرتمندی برای تبلیغات برندهای بزرگ دنیاست.

معمولاً در نخستین روزهای راه اندازی یک پروفایل در اینستاگرام مقدور است با کمی فعالیت می توانید تعداد قابل توجهی فالوور و لایک به دست بیاورید، اما پس از مدتی متوجه خواهید شد که روند رو به رشد تعداد فالوورهای شما کند می شود. همچنین، میزان لایک شدن عکسهای شما با مقدار رشد دنبال کنندگانتان متناسب نیست. یعنی به میزانی که از تعداد فالوور های خود انتظار دارید، برای تصویر های خود لایک جمع آوری نمی کنید.

حال ما قصد داریم به شما فراگیری دهیم که چگونه میتوان با سرعت بالاتری، تعداد بیشتری لایک و فالوور به دست آورد و چگونه میتوان بازدید کننده های بیشتری را به سمت پروفایل خود کشاند. با خواندن این فراگیری به راحتی میتوانید روزانه بیش از ۲۰۰ فالوور و برای هر تصویر خود، بیش از ۱۰۰۰ لایک جمع آوری کنید.

اتصال اکانت فیسبوک و اینستاگرام
اتصال اکانت فیسبوک و اینستاگرام یکی از بهترین شیوه های رشد دنبال کنندگان در اینستاگرام است. آمار نشان می دهد که بیش از ۲۰% از کاربران اینستاگرام، گزارش کاربری فیسبوک هم دارند. بنابراین با وصل کردن این دو اکانت، پروفایل شما برای بسیاری از دوستان و آشنایان نمایش داده خواهد شد و آنها شما را دنبال خواهند کرد.

بررسی ها و آمار نشان می دهد ۳% از کسانی که در فیسبوک با شما در مکاتبه هستند در اینستاگرام نیز شما را دنبال خواهند کرد. نیز شما میتوانید یک Status در فیسبوک مخابره کنید و دوستان خود را از ساخت پروفایل جدید اینستاگرام خود آگاه کنید. آمارها نشان داده که این اقدام باعث رشد ضریب ۳% به ۵% خواهد شد. بنابراین شما بیشتر از وضعیت عادی، فالوور خواهید آورد.

استفاده از هشتگ های پربازدید
دقیقاً همانند توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی، کاربران اینستاگرام نیز از تگ ها (هشتگ) برای نشان دادن ویدئوها و عکسهای خود از هشتگ استفاده می کنند. بنابراین برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام، از هشتگ ها استفاده کنید.
در ادامه می توانید ۲۰ هشتگ محبوب در شبکه اجتماعی اینستاگرام را مشاهده کنید.

#love
#instagood
#me
#tbt
#cute
#photooftheday
#instamood
#iphonesia
#picoftheday
#igers
#girl
#tweegram
#beautiful
#instadaily
#summer
#instagramhub
#follow
#iphoneonly
#igdaily
#bestoftheday

به همین ترتیب شما میتوانید از هشتگهای فارسی پربازدید استفاده کنید. برای یافتن اینکه آن هشتگ چقدر بازدیدکننده دارد و چقدر پر اعتبار است باید بررسی کنید که در جستجوی آن هشتگ چه تعداد تصویر موجود است. هرچه تعداد عکسهای موجود بیشتر باشد، یعنی آن هشتگ پر استفاده تر است و کاربران بیشتری از آن استفاده می کنند. برای مثال، چند هشتگ فارسی معروف در زیر آورده شده است:

عکس
ویدئو
دابسمش
خنده
جالب
کلیپ
فوتبال
ورزش
خبر
لباس
البته باید توجه داشته باشید برای تصویر ها و مطالب ارسالی خود باید از هشتگ های مرتبط استفاده کنید. هشتگه ای نامربوط مقدور است به ضرر شما تمام شود و بازدیدکنندگان را از نام شما فراری سازد.

استفاده از فیلتر های معروف
در کنار استفاده از هشتگ های معروف، استفاده از فیلترهای تصویر معروف هم برای شما نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت. در لیست زیر ۱۰ عدد از معروفترین فیلتر های اینستاگرام آورده شده است:

Normal
Earlybird
X-Proll
Hefe
Rise
Valencia
Amaro
Brannan
Lomo-fi
Hudson
کاربران اینستاگرام نظرات را به لایک ها ترجیح می دهند
اگر شما به دنبال فالوور و لایک های بیشتر هستید باید روابط خود را با دیگران گسترش دهید. گسترش رابطه با دیگران به راحتی امکان پذیر است. به صورتی که نظرات مرتبطی بر روی عکسها و ویدئوهای دیگر کاربران بگذارید تا آنها با خواندن این نظرات توجه خاصی به پروفایل شما بکنند و در نهایت با بازدید از پروفایل شما و دنبال کردنتان عکسهای شما را به طور مداوم ببینند. به این ترتیب، طی زمان کوتاهی تعداد لایک ها و به طبع فالوور های شما رشد پیدا می کند.

نکته قابل ذکر این است که اکثر کاربران اینستاگرام، بیشتر زمان خود را در این نرم افزار صرف لایک کردن تصویر ها می کنند و زمان کمی را به نظر دادن درباره تصویر دیگران اختصاص می دهند. پس طبیعتاً باید تعداد لایک تصویر ها و ویدئوهای شما بیشتر از میزان نظرات باشد.

همچنین، کاربران به طور معمول نسبت به کامنت ها بیشتر واکنش نشان می دهند. یعنی اگر شما درباره یکی از تصویر ها یا ویدئوهای افراد نظر بدهید، احتمال اینکه او به از پروفایل شما دیدن کند انبوه بیشتر از زمانی است که صرفاً تصویر او را لایک می کنید. نیز نتایج تحقیقات نشان داده است در این حالت، احتمال اینکه آنها شما را دنبال کنند ۴۰۱% بیشتر خواهد بود.

حتما بخوانید: چگونه به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم؟
لایک کردن تصویر دیگر کاربران برای شما فالوور و لایک بیشتری به دنبال خواهد داشت
با توجه به تحقیقات و آماری که گروه نوین تهیه و جمع آوری کرده است، به این نتیجه رسیده ایم که به طور میانگین با هر ۱۰۰۰ لایک بر روی تصویر های دیگران (کاربرانی که شناختی روی آنها نداشتیم و دنبال کننده آنها نبودیم)، تقریبا ۲۱٫۷ لایک برای تصویر های خودمان جمع آوری شده و ۶٫۱ دنبال کننده به لیست ما اضافه شده. همه اینها در حالتی است که ما در ازای دنبال شدن، آنها را دنبال نمیکردیم. این آمار، آمار خالص کاربرانی از اینستاگرام است که صرفاً برای پاسخ به لایک کردن یک عکس، این کارها را انجام داده اند.

پس به این نکته توجه داشته باشید هرچه تعداد بیشتری لایک کنید، امکان دیده شدن تصویر ها، ویدئوها و به طور کلی پروفایل شما توسط کاربران دیگر (که خارج از دایره فالوورهایتان در اینستاگرام هستند) بیشتر خواهد شد و در نهایت این امر باعث رشد دنبال کنندگان شما خواهد شد.

زمان بندی انبوه پر اعتبار است
با بررسی و تحلیل نتایج حاصل از ۴۶ کاربر اینستاگرام و بیش از ۱۰۰۰ تصویر مختلف، گروه نوین به این نتیجه رسید که بهترین زمان برای مخابره تصویر یا ویدئو در اینستاگرام، شنبه ها ساعت ۵ الی ۶ بعد از ظهر است. در این بازه زمانی تعداد انبوه زیادی از کاربران اینستاگرام آنلاین هستند و در نتیجه شما آمار بهتری دریافت خواهید کرد.

بازه زمانی دیگری که بعد از آن مورد توجه ما قرار گرفت، روزهای سه شنبه تا پنج شنبه بین ساعت های ۳ تا ۴ بعد از ظهر بود. در این ساعات نیز تعداد لایک و کامنت قابل ذکری دریافت کردیم.

همچنین، به طور معمول یک پست بعد از مخابره شدن در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام در ساعات ابتدایی خود انبوه مورد توجه قرار می گیرد و بیشترین تعداد بازدید، لایک و کامنت را در ساعات ابتدایی خواهد داشت. طبق آمارها و بررسی های انجام شده توسط گروه نوین، ۴۶٫۱۵% از تمامی کامنت هایی که برای یک پست مخابره می شود در ساعت ابتدایی است و بیش از ۶۹٫۲۳% از این تعداد در ۳ ساعت اول رخ می دهند. بنابراین بهترین زمان برای جلب توجه کاربران به تصویر ها و ویدئوهای شما همان ساعت نخست مخابره آن است. در اولین ساعت پس از مخابره پویا باشید!

عکس های خود را مخلوط کنید

شما به راحتی می توانید با نرم افزار تلفن همراه هایی مانند Diptic چندین تصویر را در یک تصویر طرح ابتدایی کنید و آن تصویر را در پروفایل خود مخابره کنید. طبق تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیدیم که اینگونه تصویر ها معمولاً ۱۹٫۴۱% لایک بیشتر و ۲۲٫۰۴% کامنت بیشتری نسبت به تصویر هایی که به صورت معمولی (۱ تصویر در یک فریم) هستند دریافت میکنند.

شما به راحتی می توانید با نرم افزار تلفن همراه هایی مانند Diptic چندین تصویر را در یک تصویر طرح ابتدایی کنید و آن تصویر را در پروفایل خود مخابره کنید. طبق تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیدیم که اینگونه تصویر ها معمولاً ۱۹٫۴۱% لایک بیشتر و ۲۲٫۰۴% کامنت بیشتری نسبت به تصویر هایی که به صورت معمولی (۱ تصویر در یک فریم) هستند دریافت میکنند.

حتما بخوانید: هشتگ دزدی چیست و چگونه باید آن را انجام داد؟
بنابراین اگر شانس این کار را دارید، به شما اظهار می کنیم بجای گرفتن یک تصویر و اشتراک گذاری آن، چندین تصویر بگیرید و به صورت همزمان در یک تصویر مخلوط کنید و سپس آن را به اشتراک بگذارید.

جمع بندی
با توجه به مطالب ذکر شده، نتیجه گیری کلی این است که اگر میخواهید رشدی در تعداد فالوورهای خود ببینید باید به همان میزان در اینستاگرام فعالیت کنید. سعی کنید در زمان های مشخص و در شانس های خالی خود در اینستاگرام بگردید و عکسها و ویدئوهای مورد علاقه خود را لایک کنید و روی آنها نظر بگذارید. این بهترین شیوه برای رشد دادن یک گزارش کاربری در اینستاگرام است.

البته با این حال ما آمار را بررسی کردیم و متوجه شدیم که به صورت تقریبی ۱۶٫۶% ازفالوورهای ما، ربات بودند یا کاربرانی بودند که هیچگونه تصویر العملی در یکسان مخابره های ما نشان نداده اند. با توجه به آمار بالا، شما باید به طور طرح ابتدایی این کارها را انجام دهید:

گرفتن تعداد زیادی تصویر و اشتراک گذاری آنها
ترکیب کردن چندین تصویر در یک عکس
استفاده از فیلترها بر روی تصویر هایتان
استفاده از هشتگ های مناسب
زمان بندی برای مخابره پست برای دریافت بیشترین میزان لایک و کامنت

با رعایت این اصول، به راحتی می توانید سرعت رشد تعداد دنبال کنندگان خود را رشد دهید و بازدهی بیشتری از فعالیت خود در اینستاگرام داشته باشید.

راهنمای لغات

hub: وسیله ای است که می توان چند client را به آن در شبکه ی محلی متصل نمود.

  • درباره نویسنده :
    • Avatar
    • مهدی قزوینی

      مدیر ویوپرس، یادگیری مداوم و خلاقیت رو دو رکن اصلی برای موفقیت میدونم. در حوضه های مختلف اما مرتبط فعالیت کردم و امیدوارم مطالب ارایه شده در وبلاگ ویوپرس برای شما مفید بوده باشه.

شرایط ارسال دیدگاه برای کاربران غیرعضو سایت