نحوه چینش مشاهده کنندگان استوری اینستاگرام

نحوه چینش مشاهده کنندگان استوری اینستاگرام

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که نحوه چینش افرادی که استوری های اکانت اینستاگرام شما را مشاهده می کنند، چگونه است و آیا از الگوی مشخصی پیروی می کند یا خیر.

قابلیت اضافه کردن استوری های اینستاگرام در ماه اوت سال گذشته ۲۰۱۶ میلادی به این شبکه اجتماعی اضافه شد و از همان ابتدا میلیون ها طرفدار را به خود جذب کرد. از آن زمان تاکنون که حدود بیش از یک سال می گذرد، می توان گفت این قابلیت مهم ترین و پرطرفدارترین قابلیتی است که تاکنون به نرم افزار تلفن همراه اینستاگرام افزوده شده است. البته این قابلیت جذاب پیشتر در نرم افزار تلفن همراه اسنپ چت هم وجود داشت اما دلیلی که این دو نرم افزار تلفن همراه را از هم متمایز کرد، پیروی اینستاگرام از الگوهای الگوریتمی برای چینش استوری ها و ظهور صفحات مجازی در صفحه اصلی آن است. این در حالیست که این الگو قبلا برپایه زمان چیده و مرتب می شد.

بنابر این می توان نتیجه گرفت که نحوه چینش و ظهور استوری ها، میزان پیگیری مخاطبان از صفحات مجازی مذکور است. این بدین معناست که اگر یکی از مخاطبان همواره در صدر فهرست دوستانی قرار دارد که استوری های شما را مشاهده کرده اند، می توان نتیجه گرفت آن فرد درصد بیشتری از پیگیری و مشاهده استوری ها و پست های اینستاگرامی شما را داراست.

همانطور که گفته شد این شیوه و نحوه چینش از یک الگو و قانون الگوریتمی پیروی می کند و به طور خودکار افرادی که بیشتر از بقیه استوری ها و پست های شما را دنبال می کنند را در صدر فهرست مشاهده کنندگان استوری قرار می دهد.

فرضیه الگوریتمیک بودن نحوه چینش مشاهده کنندگان استوری در اینستاگرام توسط تعداد زیادی از کاربران حرفه ای در وب گاه Reddit نیز تحت تست و آزمایش های بسیاری قرار گرفته است. این کاربران حرفه ای در تشریح و اثبات این فرضیه این چنین می گویند :”ما تعدادی اکانت و گزارش کاربری بدین منظور ایجاد کرده و متوجه شدیم تنها با مشاهده پست های اینستاگرامی افراد بدون آنکه آنها را لایک کرده و یا نظر (comment) بدهیم و به عبارتی دیگر با محتوای آن درگیر شویم، می توانیم شاهد در صدر قرار گرفتن نام خود در فهرست مشاهده کنندگان استوری دوستان مان باشیم”.

بیشتر بدانید: فراگیری حذف تصویر از استوری اینستاگرام

راهنمای لغات
...

  • درباره نویسنده :
    • Avatar
    • مهدی قزوینی

      مدیر ویوپرس، یادگیری مداوم و خلاقیت رو دو رکن اصلی برای موفقیت میدونم. در حوضه های مختلف اما مرتبط فعالیت کردم و امیدوارم مطالب ارایه شده در وبلاگ ویوپرس برای شما مفید بوده باشه.

شرایط ارسال دیدگاه برای کاربران غیرعضو سایت