۳۷ نکته برای نوشتن ایمیل های تبلیغاتی بهتر

۳۷ نکته برای نوشتن ایمیل های تبلیغاتی بهتر

اگر که تا به حال ایمیل های تبلیغاتی مخابره کرده باشید، حتماً می دانید که تنظیم یک پست الکترونیک خوب چقدر سخت است. مقدور است شما با دقت به تنظیم پست الکترونیک خود بپردازید، تمام جملات آن را چند بار مرور کنید تا از تاثیر آنها مطمئن شوید و حتی زمان زیادی را صرف پیدا کردن نام سازگار برای آن کنید. اما بعد از اینکه پست الکترونیک خود را با نهایت اعتماد به نفس مخابره کردید، به آمار نگاه کنید و متوجه شوید که نتیجه آنقدری که انتظار داشتید رضایت بخش نیست و نرخ کلیک ها واقعاً نامیدکننده است.

چرا؟ چه کاری باید کرد تا مردم راغب باشند که پست الکترونیک ما را باز کنند، آن را بخوانند و بعد هم بروی لینک های ما کلیک کنند؟ خب، خبر خوب این است که اینکار آنقدرها هم سخت نیست. قرار است همین امروز مساله را با هم حل کنیم. می پرسید چگونه؟ ما در این مطلب به شما مهمترین نکاتی را که بروی نتایج پست الکترونیک شما تاثیر می گذارند را خواهیم گفت و شما با رعایت آنها به راحتی می توانید نتایج انبوه بهتری را در بازاریابی ایمیلی خود بگیرید. فقط یادتان نرود که تمامی این راهکارها آزمایش خود را پس داده اند و مطمئاً موثر واقع خواهند شد. آماده هستید؟ پس بیایید شروع کنیم.

چگونه ایمیل هایی بفرستیم که همه مشتاقانه انتظارشان را بکشند؟

یک سوال سریع: کدام پست الکترونیک است که مشتاقانه منتظر دریافت آن هستید؟ ایمیلی از سوی دوست صمیمی تان یا ایمیلی از سوی یک شرکت تجاری بزرگ؟ ترجیح می دهید کدامیک از این دو پست الکترونیک را بخوانید؟

انتخاب خیلی آسوده است، اینطور نیست؟ روشن است که پست الکترونیک یک دوست انبوه بسیار بیشتر برایتان ارزش دارد. با این گزارش وقتی که به لیست مشترکان خبرنامۀ خود پست الکترونیک مخابره می کنید، چکار باید بکنید؟ آیا باید طوری پست الکترونیک خود را بنویسید که انگار یک جماعت بزرگ و بی هویت را مخاطب قرار می دهید؟ یعنی همانطور که بخش بازاریابی یک برند بزرگ و رسمی می نویسد؟

نه، نه، نه… اگر بخواهید آدم ها به خواندن ایمیل های شما علاقه نشان دهند، لازم است کوشش کنید مثل یک دوست با آنها برخورد کنید.

فکر کنم منظور ما را بدانید. شما به دوستان خود علاقه دارید و این را به آنها نشان می دهید… درست است؟

پس بهتر است کوشش کنید آن ظاهر شرکتی خود را تا حدی کنار بگذارید و یک رویکرد دوستانه نسبت به مخاطب داشته باشید. پست الکترونیک خود را با لحن محاوره ای و البته با احترام بنویسید.

حالا که کلیّت حرف ما را متوجه شدید، برویم سراغ نکاتی که اهمیّت دارند. با رعایت این ۸ قانون اساسی می توانید ایمیل های جذاب و دوستانه مخابره کنید:

صحبت کردن با مشترکان خود را بس کنید. انقدر از آنها به نام خوانندگان خبرنامه یاد نکنید. جوری بنویسید که انگار مخاطب شما فقط یک نفر است. این باعث می شود که بلافاصله پست الکترونیک شما شخصی تر شود.
از تلف کردن وقت آدم ها دست بردارید. فقط زمانی پست الکترونیک مخابره کنید که حرفی برای گفتن دارید یا می خواهید به مشترکان پیشنهادی بدهید.
مفید باشید. فقط آن وقت هایی پست الکترونیک نفرستید که از خوانندگان خود درخواستی دارید. سعی کنید به آنها کمک کنید، بخشنده باشید، صمیمی رفتار کنید و مثل یک دوست واقعی حرف بزنید.
از اسم واقعی خود برای بخش “From” استفاده کنید. اسم و آبروی خود را خرج یک رابطه صمیمی کنید. اینکار دوستانه تر است، اینطور نیست؟
قابل اعتماد باشید. بگذارید خوانندگان دقیقاً بدانند که باید چه انتظاری داشته باشند. البته که ایمیل های حراج باید بخشی از بازاریابی ایمیلی شما باشند. هیچ اشکالی هم ندارد. اما وقتی که افراد عضو خبرنامه می شوند، بد نیست این را به آگاهی آنها برسانید.
زیاده روی نکنید. هر چقدر که دوست دارید ایمیل های خود را شخصی سازی کنید، اما سعی کنید اسم آدم ها را بیش از حد تکرار نکنید، چرا که باعث می شود پست الکترونیک شما همچون متن یک فروشنده زرنگ به نظر برسد.
در تیم مخاطبان خود باشید. به یادشان بیندازید که تنها نیستند. به آنها بگویید که سختی هایشان را درک می کنید. با آنها همدردی کنید و ببینید که چطور می توانید به آنها کمک کنید.
به آدم ها بابت خواندن پست الکترونیک خود پاداش بدهید. مطمئن شوید که آنها با خواندن پست الکترونیک شما چیزی بدست می آورد. اما چه چیزی؟ یک هدایت سودمند به آنها بکنید. کاری کنید حس بهتری داشته باشند. یک جملۀ الهام بخش برایشان بفرستید و …
حتما بخوانید: 6 ترفند پست الکترونیک مارکتینگ برای رشد نرخ کلیک
چگونه ایمیل هایی بفرستیم که خوانندگان بازشان می کنند؟

اکثر اینباکس ها شلوغند و تا خرخره پر از ایمیل های حوصله سربر و غیر جذاب هستند. ایمیل های شما هم براحتی می توانند در میان این همه شلوغی گم شوند. اضافه شدن تب های متفاوت در سیستم Gmail هم کمکی به این اوضاع نکرده است و بسیاری از خوانندگان اصلاً از طرز کار آن خبر ندارند.

برای اینکه بتوانید پست الکترونیک خود را نجات بدهید، لازم است یک نام جذاب برای آن گزینش کنید.

پس سوال اینجاست که چطور می توان عنوان های گزینش کرد که باعث شود پست الکترونیک شما برای مخاطب پر رنگ شده و او به باز کردن پست الکترونیک تشویق شود؟

ما در اینجا چندین نکته پر اعتبار برای دستیابی به این منظور را برای شما می شماریم:

وعدۀ یک چیز خوب را بدهید. اگر آدم ها بدانند که دقیقاً چه چیزی یاد می گیرند و شما دقیقاً چطور آنها را خوشحالتر، آگاهتر و در نهایت آدم های بهتری می کنید، میل آنها به خواندن پست الکترونیک شما بیشتر می شود.
از کلمات قدرتمند استفاده کنید. یعنی آن کلمات احساسی و ادراکی که توجه جلب می کنند و باعث می شوند نام شما در میان باقی ایمیل ها بدرخشد.
از یک شماره در نام پست الکترونیک استفاده کنید. چون که شماره ها – مثلا ۴ یا ۳۷ – توجه چشم ها را به خود معطوف می کنند.
کنجکاوی آدم ها را به چنگ آورید. از اینکه گهگاه کلمات عجیب و غریب به کار ببرید نترسید. در نام اطلاعات را به طور ناقص بدهید تا خواننده کنجکاو شود بیشتر بداند.
به اشتباهات مقدور در یک زمینه اشاره کنید. هیچکس دوست ندارد به چشم احمق به او نگاه شود و بنابراین پست الکترونیک شما را برای فهمیدن موضوع می کنید.
انقدر باهوش بازی در نیاورید. عنوان های ساده و روشن همیشه از جایگزین های هوشمندانه بهتر اقدام می کنند.
تجربه کنید. کمی یاغی باشید و چیزهای جدید را آزمایش کنید. جرات کنید که متفاوت بنویسید. وقتی ببینید که چه عناوینی بازخورد خوبی می گیرند، تعجب خواهید کرد.
از اساتید یاد بگیرید. عضو خبرنامه های ایمیلی درست و حسابی شوید و نام آنها را بررسی کنید. بدون شک آنجا چیزی برای یاد گرفتن وجود دارد.
از دنبال کردن اعداد و ارقام بی معنا دست بردارید. اعدادی همچون “طول سازگار یک عنوان”. خوانندۀ معمولی اصلاً وجود خارجی ندارد. با خوانندگان یک رابطۀ واقعی بسازید تا آنها منتظر ایمیل های شما بمانند و با علاقه آنها را بخوانند.
حتما بخوانید: اینفوگرافیک: پست الکترونیک مارکتینگ را جدی بگیرید!
چگونه ایمیل های بنویسیم که با علاقه و به طور کامل خوانده می شوند؟

خب، تا به اینجا گفتیم که چگونه می توان کاری کرد که مخاطبان پست الکترونیک ما را باز کنند. اما بعد از این چه؟ چطور می توانیم آنها را علاقه مند نگه داریم؟ چطور می توانیم کاری کنیم که کلمه به کلمه پست الکترونیک ما را بخوانند؟

برای اینکه پست الکترونیک شما بتواند تا انتها برای خواننده جذاب باشد، بهتر است که این ۱۱ نکته را رعایت کنید:

سریع متن خود را بنویسید. با اینکار شخصیت شما بیشتر خود را نشان خواهد داد و اشتیاق شما بیشتر معلوم می شود.
متن را مختصر نگه دارید. پست الکترونیک خود را با سخت گیری ویرایش دهید. ایمیل های بلند و بی پایان می توانند هر گونه شوقی در خوانندگان را قلع و قعم کنند. یک چالش خوب: در نوبت بعدی که ویرایش می کنید، نصف مطلب را حذف کنید.
سوال بپرسید. فرض کنید که یک مکالمۀ رو در رو با خواننده خود دارید. در این شرایط حتماً از آنها سوالاتی خواهید پرسید. اینطور نیست؟
یک فرمول مشخص را دنبال نکنید. ایمیل های فرمت بندی شده به سرعت حوصلۀ هر خواننده ای را سر می برند.
شخصیت خود را نمایش دهید. چرا؟ چون در تلاشید تا خواننده ها شما را بشناسند، به شما علاقه نشان دهند و اعتماد کنند. غیر از این است؟
مثل یک روبات احوال پرسی نکنید. به جای تعارف های معمول از عباراتی مثل “با آرزوهایی شیرین” یا “سلامی گرم از تهرانی آفتابی” استفاده کنید. این باعث می شود کمتر مثل یک ماشین به نظر برسید و پست الکترونیک شما صمیمی تر باشد.
از کلمات “تو” و “شما” در متن خود استفاده کنید. چرا که این دو از تاثیرگذارترین کلمات در هر زبانی هستند.
یک لحن طبیعی داشته باشید. انقدر ایمیل های خود را به نام یک شیوه بازاریابی نبینید. پست الکترونیک یک راه برای صحبت با مشتریان و خوانندگان است.
به پست الکترونیک خود هویت بدهید. از کلمات و اصطلاحاتی استفاده کنید که مخصوص شما هستند و خیلی عادی نیستند. یک آدم واقعی باشید.
حوصله سربر نباشید. مختصر بنویسید، جملات قدرتمند داشته باشید. طفره نروید و قواعد زبان فارسی (همانهایی که در مدرسه یاد گرفتیم) را بشکنید.
از خودخواه بودن دست بردارید. آدم سردی نباشید. و واقعاً در مورد خوانندگان خود اهمیّت بدهید.
چگونه ایمیل های بفرستیم که در نهایت به حراج منجر می شوند؟

شما فقط برای تفریح پست الکترونیک نمی نویسید، درست است؟ شما یک کسب و کار را اداره می کنید و باید برای باقی ماندن درآمد داشته باشید (هر چقدر هم که این واقعیّت سرد باشد!).

پس لازم است بهترین راه برای حراج از روش پست الکترونیک را پیدا کنید (آن هم بدون اینکه روح خود را بفروشید).

نکاتی وجود دارد که در این مسیر به شما کمک خواهد کرد. این ۹ مورد را دنبال کنید تا بتوانید خوانندگان بیشتری را به مشتریان خود دگرگونی کنید:

قبل از اینکه افق دیدی را به مشتری نشان دهید، به او چیزی نفروشید. اول دگرگونی به یک منبع قابل اعتماد از اطلاعات و البته یک دوست شوید تا خواننده با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهند.
مزایای اظهار خود را پر رنگ کنید. محصول یا سرویس خود را نفروشید. در عوض، سودی را بفروشید که برای خواننده خواهند داشت.
به خوانندگان نشان دهید که مقدور است چه چیزی را از دست بدهند. اکثر آدم ها از ریسک می ترسند. آنها می خواهند از سختی، اشتباه و پیچیدگی در امان باشند. به این فکر کنید که مزایای اظهار خود را با یک لحن دیگر هم مطرح کنید: به نام یک مشکل که کمک می کنید خوانندگان از آن دوری کنند.
شما نباید یک فرمول مشخص را دنبال کنید. یکبار دیگر باید تاکید کنیم که ایمیل های فرمول بندی شده ماشینی هستند و به شدت حوصله سر بر. پس شانس حراج شما کم می شود.
به سمت منظور خود (یعنی فروش) پیش بروید. داستان های جذابی بگویید که در نهایت به پیام حراج شما می رسند.
یک مهلت مشخص برای خوانندگان تعیین کنید. این باعث می شود آنها از عقب انداختن کار دوری کنند.
چندین لینک متفاوت داشته باشید. (که همه به صفحۀ حراج می روند) اینکار باعث می شود احتمال کلیک کردن آدم ها بروی لینک شما بیشتر شود.
یک فراخوان به اقدام (Call to Action) کاملا مشخص داشته باشید. به خوانندگان خود بگویید که دقیقاً انتظار بعدیتان از آنها چیست و به یاد آنها بیندازید که چرا به نفعشان است از شما خرید کنند.
از قدرت پی نوشت استفاده کنید. به اسباب آن مجدد خوانندگان را به یاد مهلت محدودشان بیندازید یا آنکه تکرار کنید که اگر اظهار شما را قبول نکنند چه چیزی را از دست خواهند داد.
حتما بخوانید: گوگل ادسنس چیست و چگونه می توان از آن درآمد داشت؟


یک واقعیت پر اعتبار در مورد ایمیل های تبلیغاتی شما!

اینباکس تمام آدم ها پر از پست الکترونیک است و هیچکسی دوست ندارد ایمیل های بیشتری را دریافت کند. به خصوص اگر این ایمیل ها از نوع تبلیغات تجاری باشند. پس آن خوانندگانی که به خبرنامۀ شما می پیوندند و از دریافت ایمیل های شما خوشحال می شوند، واقعاً به شما سربلندی داده اند. در واقع هر مشترک به شما یک رای اعتماد داده که احتمالآً خیلی هم سخت به دست آمده است. پس لازم است که واقعاً مراقب باشید. هیچوقت فکر نکنید که علاقه آدم ها همیشگی است و از بین نمی رود. فراموش نکنید که زمان آدم ها برایشان ارزشمند است.

در هر بار مخابره پست الکترونیک شما باید ارزش خود را به مشترکان خبرنامه اثبات کنید. یعنی باید انقدر خوب آنها را بشناسید که بتوانید با آنها مکاتبه برقرار کنید و کاری کنید که زندگی شان ساده تر شود. یادتان نرود: به گونه ای بنویسید که انگار به یک دوست خوب خود پست الکترونیک می دهید. فقط به این ترتیب است که افراد شما را به یاد خواهند سپرد، از شما خوششان می آید و به شما اعتماد می کنند. و وقتی این سه را بدست آورید، دیگر با خیال آسوده می توانید ایمیل های خود را مخابره کنید و منتظر بالا رفتن آمار حراج باشید.

در صورتی که درباره بازاریابی ایمیلی و بازاریابی دیجیتال سوالی دارید، می توانید از روش قسمت دیدگاه ها آن را با ما در میان بگذارید. کارشناسان نوین با بررسی سوالات شما، در اسرع وقت به آنها پاسخ خواهند داد.

 

لینک منبع

راهنمای لغات
...

  • درباره نویسنده :
    • Avatar
    • مهدی قزوینی

      مدیر ویوپرس، یادگیری مداوم و خلاقیت رو دو رکن اصلی برای موفقیت میدونم. در حوضه های مختلف اما مرتبط فعالیت کردم و امیدوارم مطالب ارایه شده در وبلاگ ویوپرس برای شما مفید بوده باشه.

شرایط ارسال دیدگاه برای کاربران غیرعضو سایت