چگونه به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم؟

چگونه به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنیم؟

آیا می خواهید بازدیدکننده های بیشتری را از اینستاگرام به وب سایت خود روانه کنید؟ همانطور که می دانید در شبکه اجتماعی اینستاگرام تنها اجازه قرار دادن یک لینک در متن بیو اینستاگرام را دارید. با این حال، اکنون می توانید با اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام، مخاطبان را به وب سایت، نرم افزار تلفن همراه یا کانال تلگرام خود هدایت کنید.

این ویژگی، اتفاق بزرگی است زیرا برای بسیاری از افراد، این اولین باری است که می توانند لینکی به جز لینک موجود در قسمت Bio اینستاگرام، در پروفایل خود اضافه کنند. اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام کار انبوه راحتی است. در این مقاله قصد داریم به شما فراگیری دهیم که چگونه می توانید به استوری های اینستاگرام خود لینک اضافه کنید و فالوورهای خود را به وب سایت خود یا دیگران منتقل کنید.

چه کسانی می توانند در استوری اینستاگرام لینک بگذارند؟
همانند بسیاری از ویژگی های تجاری در اینستاگرام، لینک های موجود در استوری نیز در ابتدا برای حساب های کاربری تایید شده (آن طبقه از اکانت هایی که تیک آبی دارند) پویا شد. با این حال، در ماه مِی سال ۲۰۱۷، اینستاگرام این امکان را وسعت بخشید و در اختیار دیگر حساب های کاربری نیز قرار داد. لینک های قابل کلیک، هم اکنون برای حساب های کاربریِ تجاری (Business Accounts) که حداقل دارای ۱۰ هزار فالوور هستند، در دسترس است.

همچنین، به نظر نمی رسد که محدودیت جغرافیایی خاصی در مورد لینک گذاشتن در استوری اینستاگرام وجود داشته باشد. از آنجایی که این مشخصۀ اینستاگرام در حال استفاده و مشهور شدن است، این امید وجود دارد که اینستاگرام آن را برای کاربرهای بیشتری پویا کند.

آموزش اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام
افزودن لینک به استوری اینستاگرام خیلی خیلی خیلی ساده است! اگر اکانت اینستاگرامِ تجاری با بیش از ۱۰ هزار فالوور دارید می توانید از این امکان استفاده کنید. برای انجام اینکار باید مراحل زیر را طی کنید:

۱- استوری اینستاگرام خود را ابتدا کنید

شما می توانید از روش نرم افزار تلفن همراه اینستاگرام برای استوری خود تصویر و ویدیو بگیرید یا با بالا کشیدن صفحه ی استوری از عکس هایی که در بیست وچهار ساعت گذشته گرفته اید، استفاده کنید.
پس از آنکه تصویر یا ویدیوی مورد نظر خود را تهیه کردید، در بالای صفحه آیکون لینکی وجود خواهد داشت که باید آن را گزینش کنید.

۲- لینک را به استوری اینستاگرام اضافه کنید

پس از فشردن آیکون لینک در بالای صفحه، به صفحه ای شبیه به صفحه زیر منتقل خواهید شد. با انجام این کار، پنجره ی جدیدی بر روی صفحه ی شما باز می شود. در این صفحه می توانید نشانی صفحه مورد نظر خود را وارد کنید. نشانی کامل لینک مقصد را تایپ کنید و بعد روی گزینه ی تائید سبزرنگ (در گوشی های اندروید) و یا انجام شد (در iOS) کلیک کنید تا لینک ذخیره شود.

زمانی که کامیاب شدید نشانی اینترنتی موردنظر را به استوری اینستاگرامت ان متصل کنید، آیکون زنجیره در بالای استوری تان نمایان می شود که نشان دهنده ی این است که استوری حاوی یک لینک است. هر مشخصه ی موردنظر دیگری که می خواهید مانند نوشته، استیکر و فیلتر را به استوری خود اضافه کنید و آن را همانند دیگر استوری ها در صفحه ی پروفایل خود بارگذاری کنید.

۳- به استوری خود Call To Action اضافه کنید

آخرین مورد (و شاید مهم ترین مورد!) این است که اگر واقعاً می خواهید تعداد بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت وب سایت، فروشگاه آنلاین یا وبلاگ خود هدایت کنید، لازم است که در مورد آن با فالوورهایتان صحبت کنید. اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام به تنهایی دلیلی کافی برای کلیک کردن روی آن و رفتن به وب سایت شما نیست!

شاید علت اصلی این است که دکمه ی لینک، چندان روشن و مشخص نیست. به همین علت، حتماً به فالوورهای خود فراگیری دهید که چگونه با بالا کشیدن صفحه ی استوری، می توانند به توضیحات بیشتری دست پیدا کنند. همچنین، پر اعتبار است به کاربرانتان بگویید که آن ها را به جای یک وب سایت عمومی، دقیقاً به چه صفحه یا پست وبلاگی منتقل خواهید کرد.

در زیر مثال فوق العاده ای از صفحه بارک باکس می آید که به فالوورهای خود می گوید چگونه می توانند با بالا کشیدن صفحه ی استوری به یک فروشگاه اینترنتی منتقل می شوند و مستقیماً به محصول موردنظرشان خواهند رسید:

من به شدت توصیه می کنم که شیوه دستیابی به لینک در استوری های خود را به فالوورهای خود فراگیری دهید. این دستورالعمل می تواند دربرگیرنده اصطلاح “برای توضیحات بیشتر صفحه را بالا بکشید” یا “گزینه ی بیشتر ببینید را فشار دهید تا وب سایت ما را ببینید” باشد.

فالوورهای شما لینک استوری تان را چگونه می بینند؟
زمانی که کاربران یکی از استوری های لینک دار شما را در اینستاگرام مشاهده می کند، دکمه ی “بیشتر ببینید” یا همان “See More در استوری اینستاگرام” را در پایین صفحه خواهد دید.

درست است که گزینه ی “بیشتر ببینید” کاملاً روشن است، اما این امکان وجود دارد که تعدادی از کاربران (به خصوص اگر دنبال این گزینه گزینش نباشند) متوجه آن نشوند. افرادی که کمتر از اینستاگرام استفاده می کنند مقدور است حتی ندانند که چنین گزینه ای وجود دارد. به همین دلیل، اعتبار زیادی در قرار دادن دستورالعمل و توضیح لینک های استوری (همانطور که در بالا به آن اشاره شد) وجود دارد.

روش های استفاده از امکان لینک گذاشتن در استوری اینستاگرام
از آنجایی که اضافه کردن لینک، تنها در استوری های اینستاگرام وجود دارد، مقدور است صاحبان کسب و کارها بخواهند در هر استوری اینستاگرام خود یک لینک اضافه کنند.

با توجه به تعداد کل پست های موجود در استوری تان، باید یک یا دو استوری حاوی لینک باشند. برای مثال اگر استوری شما دربرگیرنده سه یا چهار پُست پشتِ سرِ هم است، تنها یکی از آن ها باید حاوی لینک باشد. اگر استوری شما حاوی شش تا هشت پست باشد، می توانید به دوتا از استوری های خود لینک اضافه کنید.

همچنین، توجه داشته باشید که همه ی گروه های استوری نیاز به لینک ندارند. به عنوان یک بازاریاب، باید مطمئن شوید که اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام، ارزش محتوای تان را دو چندان می کند. به این ترتیب، کاربران با کلیک کردن بر روی این لینک ها با مطالب مفیدی روبرو خواهند بود.

در ادامه چند شیوه خلاق برای اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام را به شما معرفی خواهیم کرد. این روش ها هم به نفع کسب و کار شما خواهند بود و هم برای مشتریان جذابیت دارند:

ترافیک پست های وبلاگ خود را رشد دهید

اگر صاحب یک وبلاگ هستید، مسلماً می دانید که به اشتراک گذاری فراوان پُست های جدید وبلاگ از اعتبار بسیاری برخوردار است. با وجود قابلیت اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام نه تنها می توانید فالوورهایتان را از پُست جدید وبلاگ خود باخبر کنید، بلکه می توانید مستقیماً آن ها را به این پست جدید منتقل کنید.

استوری های آموزشی تان را کامل کنید

اگر از استوری های اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن مطالب آموزشی خود استفاده می کنید می توانید لینکی از وب سایت خود را برای دستورالعمل کامل در آخرین استوری خود قرار دهید.

برای مثال، اگر دستور پُخت غذایی را با فالوورهای خود به اشتراک می گذارید، اولین پست استوری باید تصویری از غذای پخته شده باشد. پُست های بعدی می توانند نشان دهنده ی صحنه هایی از روند آماده سازی غذا باشند و آخرین پُست نیز می تواند ظرف غذا و لینکی باشد که با کشیدن صفحه به سمت بالا، بیننده ها را به دستور غذایی کامل در وب سایت شما هدایت می کند.

از محتوای شخصی خود پرده برداری کنید

روشی خلاق برای اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام، مشتاق کردنِ فالوورها توسط چیزی است که تمایل دارند درباره آن بیشتر بدانند. زَک کینگ (که احتمالاً او را با جلوه های ویژه منحصربفرد ویدیوهایش می شناسید) در اینستاگرام خود یک استوری برای اعلام برندهگان یک مسابقه قرار داد، اما بیننده ها می بایست صفحه ی استوری را بالا می کشیدند تا بتوانند لیست برنده ها را در وب سایت او مشاهده کنند.

اگر شما هم می خواهید کاربران اینستاگرام تان را به وب سایت خود منتقل کنید از حقه هایی همانند کاری که زَک کرده بود، استفاده کنید تا بیننده های خود را به دیدار از وب سایت تان برای دیدن چیزی که موردعلاقه شان است، تشویق کنید. این شیوه نیز در آشکارسازی اطلاعات انحصاری، نشان دادن محصولات و پروژه های جدید و همچنین، اشتباهات خنده دار در یک فیلم برداری جدید نیز خوب اقدام می کند.

خدمات و محصولات تان را تبلیغ کنید

مسلماً اگر محصولی دارید یا خدماتی ارائه می دهید که می خواهید آن ها را تبلیغ و گسترش کنید از استوری های اینستاگرام برای معرفی آن ها استفاده کنید. همانند بسیاری از ترفندهای شبکه های اجتماعی، اگر این کار به صورتی معتدل صورت گیرد قابل قبول خواهد بود. مطمئناً همه ی استوری ها نباید دربرگیرنده تبلیغ محصول و خدمات شما باشند.

اگر می خواهید محصول یا خدماتی را تبلیغ کنید، این کار را با روشی سرگرم کننده و همانند سایر استوری های معمول تان انجام دهید. در این مرحله، پوسته استوری های همیشگی خود را حفظ کنید و تبلیغات را نیز در همان پوسته انجام دهید.

نتیجه گیری
قابلیت اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام توسط بسیاری از بازاریابان که به دنبال راهی برای سرازیر کردن بیننده ها از اینستاگرام به وب سایت هایشان بوده اند، مورد استفاده قرار گرفته است. اگر بتوانید با روش های خلاقانه لینک هایی را به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید، مطمئن باشید می توانید ترافیک وب سایت خود را به فرم چشمگیری رشد دهید.

نظر شما چیست؟ آیا به استفاده از لینک در استوری اینستاگرام علاقه مندید؟ آیا از آن استفاده کرده اید؟ می توانید نظرات و مسائلی را که در این مورد آموخته اید در قسمت نظرات، با ما در میان بگذارید.

لینک منبع

راهنمای لغات
...

  • درباره نویسنده :
    • Avatar
    • مهدی قزوینی

      مدیر ویوپرس، یادگیری مداوم و خلاقیت رو دو رکن اصلی برای موفقیت میدونم. در حوضه های مختلف اما مرتبط فعالیت کردم و امیدوارم مطالب ارایه شده در وبلاگ ویوپرس برای شما مفید بوده باشه.

شرایط ارسال دیدگاه برای کاربران غیرعضو سایت