۷ ویژگی که در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز وجود دارند

۷ ویژگی که در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز وجود دارند

با اینکه رابط کاربری جدید گوگل ادوردز گوگل ادوردز (یا New Adwords Experience)، هنوز با ویژگی های رابط فعلی ادوردز برابری نمی کند، اما امکانات و ویژگی های جدیدی را با خود به همراه دارد. البته باید گفت که تشخیص و پیدا کردن این امکانات جدید، کار چندان آسانی نیست. با این حال، ما کوشش کردیم که این ویژگی ها و امکانات را در این مقاله برایتان جمع آوری کنیم.

هرچند، رابط جدید کاربری گوگل ادوردز گوگل ادوردز در دسترس همه قرار نگرفته است و در یک سال گذشته به صورت آزمایشی در اختیار عده ای از بازاریابان قرار گرفته است. ظاهراً گوگل قصد دارد رابط کاربری جدید ادوردز را تا پایان سال در اختیار همه قرار دهد.

بیشتر افرادی که به رابط کاربری جدید گوگل دست یابی دارند، به صورت مداوم در حال جا به جایی بین این دو رابط هستند. مطمئناً عادت کردن به رابط کاربری جدید، نیاز به زمان دارد، اما ویژگی ها و امکانات جدیدی که در رابط کاربری جدید وجود دارد می تواند بازاریابان را به کار کردن با خود تشویق کند.

خب، در ادامه با امکانات جدید موجود در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز گوگل ادوردز آشنا خواهیم شد.

ویژگی ها و امکانات رابط کاربری جدید گوگل ادوردز
افزونه های ارتقا (Promotion Extensions)

افزونه های ارتقا (یا Promotion Extension) به شما کمک می کنند تا بتوانید تعدادی از پیشنهادات خاص خود را در نتایج جستجو، برجسته کنید. تنها راه دست یابی به افزونه ارتقای جدید، از روش رابط کاربری جدید گوگل ادوردز گوگل ادوردز است. با این امکان، تبلیغ خود را بادوام تر خواهید کرد و می توانید در پوسته یک تبلیغ متنی به محصول، لینک کنید.

آیکون تگ موجود که در تصویر پایین مشاهده می کنید، باعث می شود تا اظهار شما یه صورت روشن در نتایج جستجو نمایش داده شود.

شاخص درآمد (Household Income) در جستجوها

گزارش های مالی و هدفگیری شاخص درآمد (Household Income) برای کمپین های جستجو در زبانۀ دموگرافیک (Demographics) رابط کاربری جدید قرار دارد. در رابط قدیمی گوگل ادوردز، اهداف مالی (Household Income) تنها از روش موقعیت مکانی (Location Targeting) اعمال می شدند.

به این ترتیب، به لطف نمودارهای موجود در بالای صفحه، به راحتی می توانید فعالیت کمپین هایتان را زیر نظر بگیریئ. همچنین، تنظیمات مربوط به پیشنهادات و مزایده ها (Bid Adjustment) می توانند در سطح کمپین یا Ad Group اعمال شوند.

صفحه مخاطبان (Audiences Page)

صفحه مخاطبان جدید، مکانی یکتا را برای مدیریت گزینش منظور و بهینه سازی مخاطبین فراهم می کند. همچنین، از اصطلاحات جدیدی برای گزینش منظور مخاطبان در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز گوگل ادوردز استفاده شده است. اصطلاح Target and Bid در رابط کاربری جدید به Targeting و Bid Only به Observations دگرگونی نام داده است.

بهبود یافتن سیستم گزارش گیری (N-grams)

این قابلیت در جولای سال ۲۰۱۷ سر از گوگل ادوردز گوگل ادوردز درآورد. یک زبانه واژگان (Words) در جعبه جستجوها (Searches) که در قسمت Overview کمپین نمایش، برای شما یک نمایه N-gram از کلماتی را نشان می دهد که از روش آن ها کمپین تبلیغاتی شما در نتایج جستجو نمایش داده شده اند. در حقیقت، N-gram اسکریپت جدید گوگل ادوردز گوگل ادوردز است که به کمک آن می توانید بهترین و بدترین کوئری های جستجوی کمپین تبلیغات گوگل خود را شناسایی کنید.

در تصویر زیر، هر چه خطوط اطراف یک کلمه تیره تر باشد، تأثیر آن بیشتر بوده است. اشاره گر را بر روی هر کلمه نگه دارید تا کوئری جستجوی دربرگیرنده این کلمه، تعداد نمایش، کلیک ها و نرخ دگرگونی هر یک از آن ها را مشاهده کنید. این امکان به شما کمک می کند تا عملکرد یک کلمه یا اصطلاح را در گستره عظیمی از کوئری های جستجو تحلیل کنید (به جای آنکه هر کلمه را به صورت جداگانه بررسی کنید).

رابط کاربری جدید گوگل ادوردز، سیستم گزارش گیری بهتری را ارائه می کند تا میزان هزینه ها و پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) کمپین های خود را راحت تر، تحلیل و بررسی کنید.

همچنین، رابط کاربری جدید گوگل ادوردز گوگل ادوردز گراف ها و هیت مپ های (Heatmaps) مربوط به عملکرد تبلیغات شما را در روزها و ساعت های هفته نشان می دهد. این قابلیت به شما امکان می دهد تا عملکرد و میزان بازدهی تبلیغات گوگل خود را در تمام ساعات روز به دقت بررسی کنید. به این ترتیب، با کمک این قابلیت خواهید دانست که بهترین زمان راه اندازی تبلیغ تان چه روزها و چه ساعاتی است.

تنظیمات پیشرفته پیشنهادها و مزایده ها (Bid Adjustments)

تنظیمات فعلی پیشنهادها و مزایده ها (Bid Adjustments)،با ویژگی های گیج کننده ای که دارد، حتماً باعث سردردهای هفتگی برای شما خواهد شد. رابط کاربری جدید گوگل ادوردز، تنظیمات پیشرفته ای برای پیشنهادها و مزایده ها (Bid Adjustments) را برای کاربران خود تعبیه کرده است. در تنظیمات جدید شما قادر خواهید بود اعمالی خاص را با توجه به صفحه نتایج موتور جستجو، مانند اضافه کردن افزونه تماس (Call Extension) یا تماس کمپینی (Call-Only Campaign) انجام دهید. این قابلیت به شما کمک می کند تا تبلیغات خود را برای جستجوهای تلفن همراه بهینه سازی کنید.

با این تفاسیر، می توان نتیجه گرفت که تنظیمات Bid بهبودیافته است، یعنی حداقل هنگام کار با آن قصد بنمی گیرید موهای خود را بکنید.

ویژگی هایی که در آینده بر روی رابط کاربری جدید گوگل ادوردز گوگل ادوردز مشاهده خواهید کرد!
قابلیت های جدید دیگری نیز وجود دارند که تا چند ماه آینده بر روی گوگل ادوردز گوگل ادوردز اضافه می شوند. امکاناتی مانند:

عملکرد صفحه فرود (Landing Page Performance)

در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز، تبلیغ کنندگان قادر خواهند بود تا آمار و عملکرد بخش های متفاوت صفحه فرود خود را در یک جا مشاهده کنند. صفحه فرود جدید شبیه به صفحات تبلیغات و کلمات کلیدی خواهد بود. منظور این است که به تبلیغ کنندگان کمک شود تا عملکرد تبلیغ و تجربه کاربری خود را بهبود بخشند (به ویژه بر روی تلفن همراه). این قابلیت، به احتمال فراوان تا اواخر امسال در رابط کاربری جدید اضافه می شود.

مخاطبان در بازار سفارشی (Custom In-market Audiences)

معمولاً مخاطبان در بازار به کمپین های جستجوی گوگل سر می زنند. به همین علت گوگل سرویس In-market Audiences را که می تواند برپایه وب سایت تبلیغ کننده، عملکرد تبلیغاتی و اهداف کسب و کار باشد، راه اندازی خواهد کرد. این قابلیت پیشتر بر روی سرویس Display Network وجود داشت، و گوگل قصد دارد آن را بر روی Search Network نیز راه اندازی کند. این سرویس در حقیقت برپایه جستجوی کاربران، قصد و نیت آن ها را تشخیص می دهد. زمانی که کاربر یک مرحله پیش از خرید محصول قرار دارد، گوگل تبلیغات مرتبط را به او نمایش می دهد. اواخر امسال شاهد حضور این سرویس، در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز گوگل ادوردز خواهیم بود.

Google Attribition

این محصول در کنفرانس گوگل مارکتینگ نکست (Google Marketing Next) معرفی شده است. این محصول اختصاصی، به زودی به رابط جدید اضافه خواهد شد. احتمالا تا پیش از پایان امسال این ویژگی را خواهیم دید. این امکان در حقیقت، ساده شده ی نسخه Attribution 360 است. گوگل اعلام کرده است به اسباب این امکان جدید، آمار بهتر و دقیق تری از Google Adwords و Google Analytics را در اختیار کاربران قرار می دهد.

آپلود میزان تراکنش های فروشگاه

فروشندگان آنلاین می توانند به طور مستقیم یا از روش یک نرم افزار واسط (Third-Party)، تراکنش های فروشگاه خود را به گوگل ادوردز گوگل ادوردز انتقال دهند. زمان دقیق آمدن این ویژگی هنوز معلوم نیست، اما در رابط کاربری جدید شاهد حضور این ویژگی نیز خواهیم بود.

نتیجه گیری
ادوردز نیز مانند دیگر سرویس های گوگل در حال قدرتمندتر شدن و دگرگونی ساختار خود با توجه به نیازهای کاربران است. بااین حال، هنوز رابط کاربری جدید تمام ویژگی های نسخه قدیمی خود را ندارد، برای مثال، جای خالی افزونه های قیمت در رابط کاربری جدید احساس می شود. البته باید تا پایان امسال منتظر ماند تا ویژگی های جدید این رابط کاربری هم سر از تخم بیرون بیاورند! در رابط کاربری جدید از پیچیدگی های نسخه پیش کاسته شده و با توجه به ویژگی های مذکور، راحتی کاربر ترجیح اول طراحان گوگل در این نسخه بوده است.

این تمام مواردی است که ما در حال حاضر درباره گوگل ادوردز گوگل ادوردز می دانیم، اگر موردی ذهن شما را درباره رابط گرافیکی جدید گوگل ادوردز گوگل ادوردز درگیر کرده است، آن را با دیدگاه های خود با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای لغات

bit: مخفف کلمه ی binary digit است و کوچک ترین واحد شمارش در کامپیوتر است.

isp: شرکتی که دسترسی اینترنت را برای مردم مهیا می کند.

PC: پی سی مخفف Personal Computer میباشد و به معنای رایانه شخصی است، کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ ها هر کدام یک PC هستد.

  • درباره نویسنده :
    • Avatar
    • مهدی قزوینی

      مدیر ویوپرس، یادگیری مداوم و خلاقیت رو دو رکن اصلی برای موفقیت میدونم. در حوضه های مختلف اما مرتبط فعالیت کردم و امیدوارم مطالب ارایه شده در وبلاگ ویوپرس برای شما مفید بوده باشه.

شرایط ارسال دیدگاه برای کاربران غیرعضو سایت